Všeobecné podmínky používání portálu Tevapointshop.cz
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky užívání portálu Tevapointshop.cz (dále jen „Obchodní podmínky“) pro partnery (dále jen „Obchodník“) vydává společnost Teva Pharmaceuticals CR, s.r.o., se sídlem Praha 5, Radlická 3185/1c, PSČ 15000, IČ 25629646, DIČ CZ25629646, jako provozovatel portálu Tevapointshop.cz (dále jen „Provozovatel“), za účelem úpravy práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Provozovatelem a Obchodníky, užívajícími portálu Tevapointshop.cz (dále jen „Portál“), který slouží jako e-katalog – léčivých přípravků, zdravotnických prostředků a doplňků stravy, které Provozovatel distribuuje na trhu České republiky.
1.2. Kontaktní údaje Provozovatele jsou:
1.2.1. adresa: Sokolovská 651/136A, 180 00, Praha 8;
1.2.2. telefon: +420 251 007 111
1.2.3. e-mail: info@teva.cz
1.3. Provozovatel prostřednictvím Portálu nabízí Obchodníkovi možnost, aby se přehledně seznámil s aktuálním produktovým portfoliem Provozovatele (léčivé přípravky, zdravotnické prostředky a doplňky stravy) a s obchodními akcemi/slevami nabízenými Provozovatelem. Na Portálu jsou formou elektronického katalogu dostupné přehledy registrovaných léčivých přípravků (včetně vyhrazených léčiv), zdravotnických prostředků a doplňků stravy, které splňují podmínky stanovené příslušnými právními předpisy, zejména dle zákona č. 378/2007 Sb., o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů (zákon o léčivech), ve znění pozdějších předpisů.
1.4. Obchodník má prostřednictvím Portálu možnost si objednat u vybraného distributora léčivý přípravek, zdravotnický prostředek nebo doplněk stravy, který je u vybraného distributora skladem na území České republiky, a to za podmínek stanovených tímto vybraným distributorem.
1.5. Při objednání léčivého přípravku, zdravotnického prostředku nebo doplňku stravy nedochází k uzavření kupní smlouvy ihned po vytvoření objednávky. Kupní smlouva je mezi Obchodníkem a vybraným distributorem uzavřena až po potvrzení ze strany vybraného distributora o dostupnosti vybraného zboží včetně cenových a dodacích ujednání.
1.6. Pro vyloučení všech pochybností, Provozovatel prohlašuje, že poskytování služeb Portálu není zprostředkováním léčivých přípravků. Zprostředkování je nezávislým jednáním o nákupu nebo prodeji, léčivých přípravků jménem jiné osoby (tedy bez vlastnického vztahu zprostředkovatele k zprostředkovaným léčivým přípravkům). O konečném prodeji zboží jedná vybraný distributor a Obchodník. Distributor, který provádí svou činnost podle § 5 odst. 5 zákona o léčivech, je v době objednávky vybraného zboží jeho vlastníkem.
1.7. Ceny nabízeného zboží na Portálu jsou uvedeny jako tzv. ceny původce, přičemž sortiment zboží a konečné ceny nabízené vybraným distributorem se mohou měnit a jsou předmětem ujednání mezi vybraným distributorem a Obchodníkem.
1.8. Na Portálu budou dostupné přehledy obchodních akcí/slev nabízených Provozovatelem Nabídka označená jako „akční“ platí do vyprodání zásob nebo do doby skončení takové akční nabídky uvedené na Portále nebo do odvolání akční nabídky nebo do další aktualizace nabídky. Provozovatel si vyhrazuje právo poskytovat různé druhy slev v závislosti na objemu odebraného zboží. Každá sleva má pravidla pro uplatnění. V případě, že sleva uplatněn Obchodníkem v rozporu s pravidly dané slevy, má Provozovatel právo takové uplatnění slevy odmítnout. V takovém případě je Obchodník informován a bude mu nabídnuta možnost vyřídit objednávku bez této slevy. Pravidla a podmínky pro uplatnění konkrétní slevy či marketingové akce jsou uvedeny buď přímo u slevy či marketingové akce ve formě informací, nebo je u slevy či marketingové akce uveden odkaz na webové rozhraní Portálu, kde jsou pravidla slevy či marketingové akce podrobně popsány.
1.9. Podmínky dodání vybraného zboží a uplatnění reklamace, práv z vad zboží (včetně odstoupení od kupní smlouvy) a záruka se řídí podmínkami vybraného distributora.
1.10. Obchodník bere na vědomí a souhlasí, že obrázky u zboží použité na Portálu jsou jen ilustrační a nemusejí zcela odpovídat reálné skutečnosti.
1.11. Provozovatel prohlašuje a Obchodník toto prohlášení bere na vědomí, že těmito Obchodními podmínkami není Obchodník jakkoli zavázán a omezen odebírat výlučně zboží prostřednictvím Portálu, a to v jakémkoli množství, a nadále disponuje absolutní smluvní volností co do výběru zboží i jejich dodavatelů a to včetně distributora. Jakýkoliv jiný smluvní vztah týkající se odběru zboží mezi Obchodníkem a dodavateli léčivých přípravků není na těchto Obchodních podmínkách nijak závislý.
2. Registrace Obchodníka
2.1. K užívání Portálu jsou oprávněni se registrovat Obchodníci, splňující následující podmínky:
2.1.1. jsou oprávněni k poskytování zdravotních služeb, druhu lékárenská péče,
2.1.2. jsou oprávněni k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění;
2.1.2. nejsou na Portálu dosud registrováni;
2.1.3. mají přiděleno IČO nebo přesný název, podle kterého lze jednoznačně dohledat IČO provozovatele v Obchodním rejstříku/živnostenském rejstříku, jakož i další náležitosti vyžadované právními předpisy.
2.2. Provozovatel je oprávněn případné duplicitní registrace Obchodníka, které za takové považuje, vyřadit z přístupu na Portál.
3. Práva a povinnosti Obchodníka
3.1. Na základě registrace na Portál ve smyslu čl. 2. těchto Obchodních podmínek je Obchodníkovi, splňujícímu výše uvedené podmínky, poskytnut přístup do administračního rozhraní Portálu, v rámci něhož může spravovat své vybrané identifikační údaje (telefonní číslo a číslo mobilního telefonu) v rámci uživatelského profilu a další nastavení. Pro úpravu ostatních identifikačních je Obchodník povinen kontaktovat Provozovatele.
3.2. Obchodník je oprávněn v rámci svého uživatelského profilu nastavit oprávnění pro své zaměstnance, kteří budou mít přístup na Portál pod svým uživatelským profilem, který však vždy bude přidružen k uživatelskému profilu Obchodníka. Portál bude umožňovat nastavit oprávnění pro následující role: Majitel, Manager, Asistent a Personál. Role Majitel a Manager budou oprávněni opravovat role ostatních uživatel, prohlížet jejich detail informací a také další uživatele pozvat a nebo jej odstranit.
3.3. Obchodník se zavazuje, že jeho profil nebude obsahovat jakékoli reklamní sdělení (např. slogan, odkaz na slevovou akci atd.), případně grafické označení shodné či podobné s označením užívaným Provozovatelem.
3.4. Obchodník je oprávněn kdykoli ukončit svou registraci na Portále a tím ukončit smlouvu o užívání Portálu s Provozovatelem bez udání důvodu výpovědí s výpovědní lhůtou v délce 1 týdne od doručení výpovědi Provozovateli. Výpověď musí být Provozovateli zaslána prostřednictvím administračního rozhraní Portálu, e-mailem nebo písemně na adresu Provozovatele. Již uzavřené dílčí kupní smlouvy mezi vybraným Distributorem a Obchodníkem, budou splněny bez jakýchkoliv změn, nebude-li mezi Distributorem a Obchodníkem stanoveno jinak.
3.5. Obchodník je povinen udržovat své identifikační a kontaktní údaje, zadané v rámci uživatelského rozhraní na Portál, neustále aktuální. V případě porušení této povinnosti může docházet k matení nebo klamání uživatelů, na základě čehož je Provozovatel oprávněn Obchodníka dočasně zablokovat či jeho uživatelský profil zrušit.
3.6. Obchodník dále ve vztahu ke svým zaměstnancům, kteří budou mít od Obchodníka nastaveno oprávnění přistupovat na Portál:
3.6.1. Prohlašuje, že všichni takový zaměstnanci Obchodníka jsou odborníky ve smyslu § 2a zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů, čili osobou oprávněnou předepisovat léčivé přípravky nebo osobou oprávněnou léčivé přípravky vydávat;
3.6.2. Bere na vědomí, že informace obsažené dále na Portálu nejsou určeny laické veřejnosti, nýbrž zdravotnickým odborníkům, a to se všemi riziky a důsledky z toho plynoucími pro laickou veřejnost.
3.7. Pokud je na Portále vyobrazeno zboží a předloha zobrazuje logo, či vyobrazení, které je chráněno právy duševního vlastnictví, zejména nikoliv však výlučně dle přísl. zákonných předpisů, zejm. zákona č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách, ve znění pozdějších předpisů, jehož vlastníkem je Provozovatel případně společnost ze skupiny společností Provozovatele, Obchodník se zavazuje, že se nedopustí jednání, které by zakládalo porušení práv z duševního vlastnictví společnosti Provozovatele či případně k poškození dobrého jména společnosti Provozovatele.
4. Objednání zboží, uzavření smlouvy
4.1. Obchodník si na Portálu vybere požadované zboží a vloží jej do tzv. košíku a zvolí vybraného distributora a svou objednávku v košíku potvrdí. Kupní smlouva s vybraným distributorem je uzavřena v okamžiku, kdy vybraný distributor potvrdí Obchodníkovi objednávku a zašle potvrzení o dostupnosti vybraného zboží, včetně informace o konečné ceně, podmínkách a lhůtě dodání.
4.2. Obchodník po kliknutí na tlačítko objednat vytvoří objednávku a upraví požadované množství na základě kupní smlouvy mezi Obchodníkem a vybraným distributorem. V historii objednávek si může Obchodník objednávku zkontrolovat a také sledovat stav objednávky samotné.
4.3. Kupní smlouva vzniká závazným potvrzením objednávky Obchodníkem po vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí, zvolení vybraného distributora a přijetím objednávky vybraným distributorem. Za případné chyby při přenosu dat Provozovatel nenese odpovědnost. Obchodník odešle objednávku na vybraného distributora kliknutím na tlačítko „Objednat“. Údaje uvedené v objednávce jsou vybraným distributorem považovány za správné. O odeslané objednávce bude neprodleně vygenerován informativní email na Obchodníkem zadaný email.
4.4. Vybraný distributor je v závislosti na charakteru předmětu objednávky (nestandardní množství zboží, výše ceny, náklady na přepravu, vzdálenosti apod.) vždy oprávněn žádat Obchodníka o autorizaci objednávky vhodným způsobem, např. telefonicky či písemně. Odmítne-li Obchodník objednávku požadovaným způsobem autorizovat, je vybraný distributor oprávněn objednávku zrušit.
4.5. Ke zrušení objednávky ze strany vybraného distributora může dojít zejména v případě, že objednané zboží je aktuálně u vybraného distributora nedostupné. V případě, že tato situace nastane, vybraný distributor neprodleně kontaktuje Obchodníka e-mailem nebo telefonicky a domluví se s ním na dalším postupu (nahrazení objednaného zboží jiným, zrušení objednávky apod.).
4.6. Obchodník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé Obchodníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, přenos dat, náklady na telefonní hovory apod.) si hradí Obchodník sám dle jeho samostatné dohody s jeho poskytovatelem internetových služeb.
5. Závěrečná ustanovení
5.1. Registrací na Portál, Obchodník bez výhrad akceptuje veškerá ustanovení obchodních podmínek.
5.2. Vztah mezi Provozovatelem a Obchodníkem se řídí těmito obchodními podmínkami a právními předpisy České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů.
5.3. Provozovatel za účelem zřízení uživatelského profilu a předání objednávky vybranému distributorovi zpracovává osobní údaje Obchodníka a jím autorizovaných zaměstnanců v souladu se zásadami podrobně popsanými v dokumentu Zásady zpracování a ochrany osobních údajů v e-shopu Teva, který je dostupný na stránkách www.teva.cz.
5.4. Pokud by některé ustanovení těchto obchodních podmínek bylo neplatné a/nebo neúčinné, nebo se neplatným a/nebo neúčinným stalo, nebude tím dotčena platnost a/nebo účinnost zbývajících ustanovení.
5.5. Znění obchodních podmínek může Provozovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
5.6. Provede-li Provozovatel změny Obchodních podmínek, je povinen to oznámit Obchodníkům alespoň 15 dní přede dnem nabytí účinnosti nové verze obchodních podmínek ve formě e-mailu zaslaného na jejich aktuální e-mailové adresy. Součástí oznámení bude rovněž odkaz na internetovou stránku, kde je možné se seznámit se zněním obchodních podmínek. Obchodník je oprávněn změny Obchodních podmínek odmítnout, a to písemně dopisem zaslaným na adresu Provozovatele, nebo ve formě e-mailu zaslaného na kontaktní adresu Provozovatele. Neodmítne-li Obchodník změny Obchodních podmínek, má se za to, že nové znění (novou verzi) Obchodních podmínek akceptoval odesláním první objednávky, prvním přihlášením ke svému uživatelskému účtu; to platí pouze tehdy, pokud se Obchodník mohl s novou verzí Obchodních podmínek včas seznámit.
5.7. Sdělí-li Obchodník Provozovateli způsobem dle čl. 5.6, že nové změny obchodních podmínek neakceptoval, uplatní se na veškeré právní vztahy, do té doby vzniklé mezi Provozovatelem a Obchodníkem původní znění Obchodních podmínek. V takovém případě končí registrace takového Obchodníka uplynutím doby 15 dní od přijetí oznámení o neakceptování změny Obchodních podmínek.
5.8. Tyto obchodní podmínky jsou Obchodníkům poskytnuty v textové podobě ve smyslu § 1819 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a jsou dostupné i na portále v sekci „Všeobecné podmínky používání portálu“ Obchodníci jsou oprávněni si pořizovat jejich kopie pro vlastní potřebu, formou zkopírování textu, stažení .pdf ze stránek Portálu nebo pořízení printscreenů.
5.9. Tyto obchodní podmínky jsou účinné dnem 31.10.2023.